person

Vivsta

Plats 5 på kommunlistan

Klimatengagerad förskollärare

Jag gick med i Vänsterpartiet för att jag intresserad av politik och samhällsfrågor samt vill vara med att påverka i olika frågor. De frågor som intresserar mig mest miljöfrågor och det sociala. Det är viktigt att alla får samma möjligheter i samhället, vi ska inte lämna någon sticket. Jag jobbar heltid som förskollärare och jag älskar det. Tycker om att jobba med barn, de är framtiden. På det personliga planet har jag flyttat till en annan lägenhet och stortrivs i och är super glad att jag har fått mitt första barnbarn.  Jag försöker motionera genom att gå på promenader och träna på gymmet. Dessutom umgås jag med min familj och mina vänner samt läser böcker och lyssnar på musik. Vi måste ta miljöfrågorna på allvar så att det sker riktiga förändringar för klimatet. Alla kan göra något litet för att förbättra miljön men det behövs även stora satsningar som exempelvis förbättring av kollektivtrafiken. Just nu hjälper till att förbereda och planera alla aktiviteter inför valet som t. ex. har ringt några medlemmar och berättat det som planeras. Vi behöver alla. Vi ska vara tydliga i vår valplattform om vad vi vill. Vi vill förbättra samhället och gynna låginkomsttagare. Vi ska berätta om vår politik och vad vi står för samt våra lokala frågor. Vi vill gärna att flera blir medlemmar hos oss.